Atölye Bambini

Perşembe, Nisan 24, 2014

Benim için Anne Olmak

Bu da bir fırsattı benim için.öylesine yazdım aklıma ilk gelenleri..Bir sürü düşük cümle vardı ama umarım beğenirsiniz...Aslı hanıma yolladım Anne bebek dergisinde mayıs ayı sayısında çıkacağını söyledi bekliyorum.Öyle bir şey olursa çok mutlu olurum kızıma saklarım :)


Annelik tarifi zor yaşanılası bir duygu..dönem..diyebilirim.Kendini unutup başkasının adına yaşamak gibi.
Anlatmak öyle zor ki…En değer verdiklerin değersiz oluyorsa,Evde olmayınca bile oradan sürekli çıkıp yanına gelecek duygusunu hep yaşıyorsan..2 saat bir yere gittiğinde 2 dk sonra telefonla bakan kişiye sürekli soruyor, aklının ve kalbinin yarısı hep başka yerlerde atıyor ise..O gülerkenki hissedilenler tarif edilemiyorsa,hasta iken panikleyip yüreğin ağzında sürekli araştırıp okuyor ne yapabilirim mi düşünüp yemek bile yiyemiyorsan,kendine alışverişe diye çıksan bile acaba bu Derin de nasıl durur.Bunu görünce mutlu olur ya 1 dk öyle görmek bile yeter deyip sadece onun için bakınıp geziyor oluyorsan,Kokusu en sevdiğin parfümden bile güzel geliyorsa,Tüm çocuklardan daha akıllı ve dahi geliyorsa sana,Uykusunun en güzel noktasında anne susadım deyip seni kaldırabiliyorsa,Kimseye hazırlamadığın kahvaltı tabakları ile uğraşıyorsa mesela bir penguen yapmak için 1 saatini veriyorsan; gecelerle etkinlik araştırmaları yapıp,bir çalgı aleti için aylarca sakladığın zeytin kutusunu gecenin 2 sinde kaplamak için başına oturuyorsan,düşüp bir yeri kanayınca seni kan mı tutuyor hiç önemli değil o ağlamasın korkmasın diye her yerin kan olana kadar peçeteler ile kanı durdurmaya çalışıyorsan,kimseye emanet edemiyorsan. seni seviyorum dediğinde , o bebeğin ise üzülüyorsan sen annesin.Çünkü o seni seviyorum dedikçe ölmekten korkuyorsun.Ölüp onu başkalarına bırakmaktan,sonra burnundaki sümüğü bile düşünüyorsun kim silecek ayağına çoraplarını kim giydirecek diye…
Her dakika birini öpmek, sarılmak, sevmek istiyorsan sen annesin.Her daim heyecan var aşk gibi.

İşte daha yazamayacağım o kadar çok şey var ki annelik yaşanırsa öğrenilir. Okumakla, görmekle, bilmekle alakası yok.














3 yorum:

  1. Sürekli tedirgin sürekli acaba yanlış mı yapıyorum diyorsan, sinirden gözün hiçbirşeyi görmeyecek durumdayken bile sakince konuşmaya çalışıyorsan, ağlayan çocuk görünce gözlerin dolu dolu olup, için sızlıyorsa :-)

    Ne güzel yazmışsın Baharcım:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bütün anneler aynı hissiyatta çoğu zaman :)
      Teşekkür ederim :)

      Sil
  2. çok tatlı çok duyarlı çok sevecen anlatmışsın ki. hissediliyo duyguların işteeee :)

    YanıtlaSil